Eurostar najavio vlak budućnosti: Ima dva kata i poseban dizajn
Vlak Eurostar Celestia dolazi na kolodvor London St Pancras. Računalno generirana slika (CGI). Boje i vanjski izgled nisu konačni (Foto: ©ALSTOM SA ©SPEEDINNOV SAS 2025. Advanced & Creative Design | Avelia Horizon™)
Eurostar, europska željeznička kompanija koja upravlja brzim vlakovima i tako povezuje Ujedinjeno Kraljevstvo s kontinentalnom Europom putem Kanalskog tunela (tunel ispod La Manchea), danas je najavio povijesno ulaganje vrijedno 2 milijarde eura u do 50 novih dvokatnih vlakova, koje će izraditi Alstom Group. Radi se o prvim takvim vlakovima koji će prometovati kroz Kanalski tunel i na britanskoj željezničkoj mreži.
Eurostar je potvrdio narudžbu 30 vlakova, uz opciju dodatnih 20, što predstavlja značajan korak u ostvarivanju plana rasta kompanije prema 30 milijuna putnika godišnje. Nova flota, nazvana Eurostar Celestia, bit će posebno dizajnirana na temelju Alstomove platforme Avelia Horizon.
Vlakovi dužine 200 metara bit će interoperabilni u svih pet zemalja u kojima Eurostar danas posluje, a prometovat će i prema novim odredištima – Ženevi i Frankfurtu.
Nova generacija
“Eurostar Celestia imat će poseban dizajn koji će odražavati jedinstveno i vrhunsko iskustvo kakvo putnici od Eurostara očekuju. Naziv flote, koji su odabrali članovi Eurostarova tima, dolazi od latinske riječi caelestis, što znači „nebeski“. Ime priziva zvijezde i duh putovanja, savršeno dočaravajući viziju tvrtke koja povezuje konstelaciju gradova diljem Europe”, priopćili su iz Eurostara.
Kapacitet sjedala povećat će se za 20 % u odnosu na postojeće vlakove, ovisno o konačnim specifikacijama dizajna. Očekuje se da će svaki 200-metarski vlak imati oko 540 sjedala, a ako vozi u 400-metarskoj formaciji (kao sada kroz Kanalski tunel), svaki bi vlak mogao imati oko 1.080 sjedala.
Prvi vlakovi trebali bi se pridružiti floti u siječnju 2031., dok je početak komercijalne usluge planiran za svibanj 2031. godine. Tada će biti u prometu prvih šest vlakova, čime započinje nova era za Eurostar i njegove putnike. Nakon isporuke, novi vlakovi prometovat će uz postojeću flotu od 17 vlakova e320, čime će ukupan broj vlakova porasti na 67, što predstavlja povećanje od 30 % u odnosu na sadašnje stanje.
Održivo putovanje
Eurostar planira održavati cijelu flotu u depou Temple Mills u Londonu, koji će se modernizirati kako bi mogao primiti nove vlakove, uz ulaganje od oko 80 milijuna eura. Nova flota stvorit će oko 350 novih visoko kvalificiranih radnih mjesta u depou, čime se nastavlja tradicija tog mjesta kao centra izvrsnosti za međunarodni brzi željeznički promet. Danas je više od polovice svih zaposlenika Eurostara već smješteno u Ujedinjenom Kraljevstvu, a 450 njih radi upravo u Temple Millsu.
Nova električna flota Eurostar Celestia dizajnirana je s naglaskom na održivost i pristupačnost, u skladu s dugoročnim ekološkim ciljevima kompanije te uz poboljšanu razinu udobnosti i pristupačnosti za sve putnike i članove osoblja. U procesu dizajna sudjeluju putničke i udruge za pristupačnost, kao i 100 zaposlenika Eurostara, tvrde iz ove tvrtke.
“Ova narudžba konkretno označava ostvarenje ambiciozne strategije rasta Eurostara, što je dosegnuti 30 milijuna putnika ulaganjem u potpuno novu flotu. Posebno smo ponosni što po prvi put dovodimo dvokatne vlakove u Ujedinjeno Kraljevstvo. Putnici mogu očekivati zaista poseban vlak s Eurostar Celestijom, koji će pružiti iznimnu udobnost, jedinstveno Eurostar iskustvo i neka nova iznenađenja. Ovo je zlatno doba međunarodnog održivog putovanja, a Eurostar predvodi taj put”, izjavila je Gwendoline Cazenave, izvršna direktorica Eurostara.

O novom vlaku Celestia
“Odabirom Avelia Horizon platforme za obnovu svoje flote, Eurostar potvrđuje želju da spoji tehnološku izvrsnost, energetsku učinkovitost i udobnost putnika. Ovaj vlak nove generacije, osmišljen za potrebe međunarodnog vrlo brzog prometa, utjelovljuje našu viziju održive i konkurentne europske mobilnosti”, rekao je Henri Poupart-Lafarge, glavni izvršni direktor Alstoma.
Radi se o isporuci 50 vlakova (30 naručenih + 20 opcija) u okviru ugovora između SNCF Voyageursa i Alstoma, čiji je korisnik i Eurostar. Proizvodni kapaciteti osigurani su za svih 50 vlakova, čime se omogućuje posebno prilagođena ponuda za Eurostarove putnike.
To su ujedno i najodrživiji vlakovi u povijesti Eurostara. Naime, 97 % dijelova je reciklabilno, a 25 % izrađeno od recikliranih materijala. Što se tiče uštede energije, ona će se kretati 20–50 % u odnosu na sadašnju flotu. Ovi vlakovi su dizajnirani da izdrže utjecaje klimatskih promjena, osiguravajući dugoročnu otpornost.





