Zagreb prvi u Hrvatskoj koristi velike električne autobuse u javnom prijevozu

Električni autobusi (Foto: Grad Zagreb)
Gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević, zajedno sa zamjenicima Danijelom Dolenec i Lukom Korlaetom te predsjednikom Uprave ZET-a Markom Bogdanovićem, predstavio je danas nove iskorake u elektrifikaciji i podizanju kvalitete javnog prijevoza u Zagrebu.
U sklopu ulaganja, u promet su puštena dva nova električna autobusa ZET-a koja će omogućiti da dvije zagrebačke zelene oaze, Sljeme i Jarun, s linijama 113 (Ljubljanica – Jarun) i 140 (Mihaljevac – Sljeme) preko vikenda budu u potpunosti pokrivene električnim autobusima.
Novi električni busevi će se tijekom tjedna koristiti i na linijama 117 (Črnomerec – Jarun) i 118 (Trg braće Mažuranić – Voltino). Riječ je o modernim niskopodnim vozilima kapaciteta 71 putnika i dometa 330 kilometara s jednim punjenjem, ukupne vrijednosti 1.24 milijuna eura bez PDV-a. Nabava je financirana iz gradskog proračuna, a ukupna vrijednost dosad nabavljena četiri električna autobusa iznosi 2.5 milijuna eura.
Sljedećih 10 godina
„Zagreb je prvi grad u Hrvatskoj koji u javnom prijevozu koristi velike električne autobuse. Naš cilj je da u sljedećih 10 godina kupimo 500 električnih autobusa i potpuno elektrificiramo autobusni vozni park ZET-a“, poručio je gradonačelnik Tomašević.
Zagreb je prošli tjedan u Bruxellesu, kao jedini grad iz Hrvatske, dobio Oznaku EU misije klimatski neutralni i pametni grad, čime se svrstao uz bok europskim metropolama poput Amsterdama, Münchena, Rima i Rotterdama, zahvaljujući ambicioznoj zelenoj tranziciji koju je prepoznala Europska komisija.
“U tom kontekstu, mogu najaviti da će sljedeće godine u Zagreb stići još 70 električnih autobusa, koji će se financirati iz EU fondova, u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i Vladom Republike Hrvatske,” istaknuo je gradonačelnik.
Nova punionica
Kako bi se osigurali uvjeti za njihov rad, Grad Zagreb i ZET grade novu punionicu u Podsusedu vrijednu 27.4 milijuna eura, od čega se 21 milijun eura sufinancira iz EU sredstava putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO). Gradonačelnik Tomašević je podsjetio i na druge aktualne investicije u javni prijevoz. Uz električne autobuse, nabavljeno je i novo vučno vozilo za potrebe ZET-a, koje će služiti za vuču tramvaja i autobusa u slučaju kvara.
Dosadašnje najmlađe vučno vozilo bilo je staro 30 godina, što dodatno naglašava važnost modernizacije voznog parka. U promet je dosad pušteno i 14 novih niskopodnih tramvaja, a do kraja godine doći će ih ukupno 20, obnavlja se tramvajska infrastruktura i okretišta. Javni je prijevoz od prošle godine besplatan za sve starije od 65 i mlađe od 18 godina.
„Ovo su revolucionarna ulaganja. Elektrifikacija javnog prijevoza posebno je bitna za poboljšanje kvalitete zraka u Zagrebu. Promet je jedan od najvećih izvora zagađenja, a prelazak na električne autobuse ključan je doprinos u energetskoj tranziciji i zaštiti zdravlja građana“, zaključio je gradonačelnik Tomašević.
